Teknisk kundsupport – Life Science (Detta uppdrag är avslutat)

Just nu söker vi en naturvetare med erfarenhet av laborativ forskningsmiljö, för ett spännande konsultuppdrag på ett Life Science bolag i Stockholm. Bolaget har innovativa produkter för forskning och klinisk diagnostik.

I den här rollen kommer du att vara företagets ansikte utåt och ansvara för kundsupport, rådgivning och säljstöd. Du kommer dessutom att ha en koordinerande funktion internt och ett tätt samarbete med såväl säljare som produktchefer och teknisk expertis. Du kommer att arbeta på nordisk nivå och det är därför ett absolut krav att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Önskvärda kvalifikationer:

  • Naturvetenskaplig högskoleutbildning, t.ex biomedicin, kemi, biologi, teknisk biologi eller liknande.
  • Erfarenhet av laborativt arbete i forskningsmiljö.
  • Det är mycket meriterande med erfarenhet av tidigare arbete inom kundservice och/eller försäljning.

För att lyckas i denna roll bör du vara utåtriktad, självgående och ha lätt för att samarbeta. Vidare bör du ha stort kundfokus, vara lösningsorienterad och ha förmåga att strukturera och planera det egna arbetet. Vi ser också att du är drivande, håller dig lugn i stressade situationer och har förmågan att skapa och utveckla kundrelationer.

Tycker du att ovanstående beskrivning låter intressant?
Sänd din CV snarast möjligt till sara@scientificsolutions.se
Inkomna ansökningar hanteras löpande.
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Sara Tomicic på telefonnummer 0709 731747.

Välkommen med Din ansökan!