Biverknings- och reklamationsansvarig (Detta uppdrag är avslutat)
OBS! Sista ansökningsdag har passerat – urval av kandidater pågår.
Till en av våra kunder, ett läkemedelsbolag i centrala Stockholm, söker vi nu en läkemedelsintresserad administratör för arbete med biverkningsrapporter och reklamationer. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ta emot och hantera AEs (Adverse Events) och SAEs (Serious Adverse Events).
- Ta emot och hantera reklamationer.
- Kommunicera och koordinera arbetsflöde med apotek, kunder, leverantörer och andra externa partners.
- Kommunicera och koordinera arbetsflödet med interna kontakter, t.ex. inom regulatory-, logistik-, marknads- och tillverkningsavdelningarna.
- Svara på medicinska och tekniska frågor om företagets produkter.
- Hålla dig uppdaterad om förändringar i regelverket kring biverkningshantering och reklamationer.
- Utarbeta SOPar inom ditt ansvarsområde.
- Att i ett tätt samarbete med övriga kollegor på den medicinska avdelningen, förbättra och effektivisera arbetsrutiner och processer.
Vem är Du?
- Du har en läkemedelsnära utbildningsbakgrund, t.ex. farmacut, sjuksköterska eller biomedicinare.
- Har du tidigare erfarenhet av en administrativ roll inom läkemedelsindustrin, så är det mycket starkt meriterande.
- Du har erfarenhet av kundservice.
- Dina kunskaper är utmärkta i såväl engelska som svenska och du har en utmärkt förmåga att hantera språk i tal och skrift.
- Du bör vara organisatorisk och noggrann, serviceinriktad och flexibel.
För att lyckas i denna roll bör du uppskatta administrativa arbetsuppgifter samt ha förmåga att arbeta effektivt i grupp, såväl som på egen hand. Det krävs att du är kommunikativ, är nyfiken och tar eget ansvar för att utveckla dig själv, din roll och företaget.
Om detta låter intressant – ansök med CV och personligt brev, via extern ansökningssida (följ denna länk).
På grund av semester, besvaras frågor i första hand via mail riktade till Sara Tomicic; [email protected].
Varmt välkommen att ansöka!