Nordisk applikationssupport (Detta uppdrag är avslutat)
Just nu söker vi en naturvetare med erfarenhet av laborativ forskningsmiljö, för ett spännande uppdrag på ett bioteknikbolag i Stockholm.
I den här rollen kommer du att vara företagets ansikte utåt och ansvara för teknisk kundsupport, rådgivning och säljstöd. Du kommer dessutom att ha en koordinerande funktion internt och ett tätt samarbete med såväl säljare som produktchefer och teknisk expertis. Du kommer att arbeta på nordisk nivå och det är därför ett absolut krav att du talar och skriver finska, svenska och engelska obehindrat.
Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att;
- Kommunicera, via telefon och mejl med kunder runt om i norden och ge teknisk hjälp och råd kring utrustning och tillämpningar. Du ska också kunna besvara kundernas förfrågningar om pris och val av utrustning.
- Samarbeta med det tekniska teamet och koordinera deras verksamhet för att säkerställa adekvat applikationsutveckling och hjälp med felaktig eller skadad laboratorieutrustning hos kund.
- Supportera säljteamet med att ta fram marknadsföringsmaterial, säljstatistik och att arbeta med kampanjer.
- Hålla dig uppdaterad kring nya och gamla teknologier och produkter som är prioriterade för bolaget, samt utbilda,informera och hjälpa intern personal med tekniska frågor.
- Koordinera och planera lokala evenemang som seminarier och praktiska demonstrationer.
Önskvärda kvalifikationer:
- Naturvetenskaplig högskoleutbildning, t.ex biomedicin, kemi, biologi, teknisk biologi eller liknande.
- Egen forskning, eller erfarenhet av laborativt arbete i forskningsmiljö, är mycket meriterande.
- Erfarenhet av tidigare arbete inom kundservice och/eller försäljning är önskvärt, men inget absolut krav.
- Att du talar och skriver finska, svenska och engelska obehindrat är ett absolut krav. Kunskaper i danska och norska är mycket meriterande.
För att lyckas i denna roll bör du vara utåtriktad, självgående och ha lätt för att samarbeta. Vidare bör du ha stort kundfokus, vara lösningsorienterad och ha förmåga att strukturera och planera det egna arbetet. Vi ser också att du är drivande, håller dig lugn i stressade situationer och har förmågan att skapa och utveckla kundrelationer.
Tycker du att ovanstående beskrivning låter intressant, så ansök omgående, via extern ansökningssida (följ denna länk). Inkomna ansökningar kommer att hanteras löpande.
Frågor besvaras av Sara Tomicic på telefonnummer 0709-73 17 47.
Välkommen in med Din ansökan!